När larmet går vill man att rätt personer ska få reda på det och komma med en gång. Ett säkerhetsföretag med en samordnad larmportal som administreras genom en molntjänst gör det möjligt.
Företag som vill skydda sina lokaler på bästa sätt väljer att ha effektiva inbrotts- och brandlarm med en direkt koppling till en larmcentral. Ibland händer det incidenter nattetid när ingen personal finns i byggnaden. Då är det viktigt att räddningstjänst eller vaktbolag finns på plats omgående.
Det är också viktigt att de som har ansvar för säkerheten på företaget blir informerade omgående. När man väljer ett säkerhetsföretag med egen samordnad larmcentral väljer man också hur larmen ska gå och vem som ska larmas. Kanske finns det ansvarig personal i närheten som behöver få veta först för att ingripa.
Mysec erbjuder en samordnad larmcentral där man själv enkelt programmerar tidschema, behörigheter och kontrolljournaler. Allt sköts genom en molntjänst där man inte ens behöver vara på plats.
Säkerhetsföretaget kan lägga till ett effektivt lås- och passersystem
Mysec är ett SSF-certifierat företag för låssystem och är SBF-certifierad för anläggningar av automatiska brand- och utrymningslarm. Med lång erfarenhet och välutbildad, engagerad personal kan man erbjuda installationer och service av effektiva passersystem till alla sorters företag. Passersystemet gör att man får full koll på vem som ska ha tillgång till byggnaden och vem som har varit där.
Alla system behöver regelbundet underhåll men skulle det uppstå en akut situation finns också en jourverksamhet bemannad med kunniga tekniker. Denna jour är tillgänglig dygnet runt.