En gång i tiden satt man med kalkerpapper, och skapade på det viset kopior på allt man önskade. Idag kan du istället göra hur många kopior du vill, genom att köpa in en skrivare till ditt kontor.
Tycker du att det tar alldeles för lång tid att skriva ett dokument? Tänk då ifall du ska skriva exakt samma dokument flera hundra gånger! Så var det en gång i tiden, innan det gick att köpa en skrivare till kontor. En tanke som kanske får dig att uppskatta din skrivare lite mer än tidigare. Och kanske börjar du också tänka på att inte slösa så mycket på papperet som förut. Med en skrivare kan du få ut precis vad du önskar dig på pränt. Det kan vara text, men också foton och bilder av alla de slag. Precis allt du vill och mer därtill.
Från dator till skrivare
Idag är det vanligast att man skriver ut något som man har på sin dator. Men vad är det då som du skriver ut, och varför? Räcker det inte med att ha en mejladress och en chatt? Varför behöver man egentligen en skrivare? Jo, ibland kan det vara så att man vill ha en underskrift på ett dokument, och då måste man skriva ut dokumentet så att man får det i fysisk form. Kanske vill du skicka iväg ett vanligt brev, som en inbjudan eller en faktura. Det är därför alltid bra att ha en skrivare på kontoret.